۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

بازهم هنر نمایی یک ایرانی در بیرون از ایران

HTML clipboard

اجراي ديدني شاهين جعفر قلي ,كودك 12 ساله ايراني الاصل

در نيمه نهايي مسابقه كشف استعدادهاي بريتانيا

نوجوان ۱۲ ساله ايراني‌ الاصل در دومين اجراي خود در مسابقات استعداد‌هاي درخشان بريتانيا بار ديگر همه را مبهوت صداي جادويي خود كرد.شاهين جعفر قلي! كودك ۱۲ ساله اي كه پدرش ايراني و مادرش بريتانياييست. او پس از تحسين همگان به دور فينال صعود كرد تا رقيبي جدي براي سوزان بويل باشد.

۱۳۸۸ خرداد ۶, چهارشنبه

سفری به گذشته های خیلی نزدیک

سفری به گذشته های خیلی نزدیک

۱۳۸۸ خرداد ۵, سه‌شنبه

فیلمی در ژانر ترسناک و هیجانی The Unborn

متولد نشده (2009) The Unborn

فیلمی در ژانر ترسناک و هیجانی با بازی خوب گری اولدمن ، محصول 2009

چه می شد اگر موقع تولد یک دوقلو ی نوزاد. یکی از آنها می مرد؟ خوب احتمالا هیچ چیز جز ناراحتی والدین. اما چه می شد اگر روح این نوزاد مرده علاقه به برگشتن به دنیا داشت. آن موقع چه اتفاقی می افتاد .
فیلم The Unborn داستانی اینچنین دارد. روایت یک کودک مرده که برای برگشت به دنیایی که هیچ گاه در آن نبوده تلاش می کند.






HTML clipboard

چه می شد اگر موقع تولد یک دوقلو ی نوزاد. یکی از آنها می مرد؟ خوب احتمالا هیچ چیز جز ناراحتی والدین. اما چه می شد اگر روح این نوزاد مرده علاقه به برگشتن به دنیا داشت. آن موقع چه اتفاقی می افتاد .
فیلم The Unborn داستانی اینچنین دارد. روایت یک کودک مرده که برای برگشت به دنیایی که هیچ گاه در آن نبوده تلاش می کند.

کیسی از مادرش به این علت که در زمان بچگی او را ترک کرده به شدت متنفر است و او را مقصر و گناهکار میداند . اما وقتی که یکسری اتفاقات عجیب و غیر قابل توضیح در زندگی و محیط اطرافش به وقوع می پیوند.او کم کم به این علت که چرا مادرش او را ترک کرده پی می برد. با کمک دوستانش انها به نفرینی پی میبرند که خانواده ی او به دچار است و موجودی که به شکل پسر کوچکی پدید امده است برادر او را تسخیر کرده که قدرت عجیبی دارد و تنها راه نجات کیسی و از بین بردن نفرین خانوادگی نابود کردن این موجود است....

▪ کارگردان : David S. Goyer
▪ نویسنده : David S. Goyer
▪ تاریخ اکران : ۹ ژانویه ۲۰۰۹
▪ ژانر : ترسناک - هیجانی
▪ بازیگران : Odette Yustman ، Gary Oldman ، Meagan Good ، Cam Gigandet ، Atticus Shaffer
کشور : آمریکا
▪ کمپانی : Phantom Four



UNBORN

۱۳۸۸ خرداد ۴, دوشنبه

ميشائيل هانكه، كارگردان اتريشي فيلم "روبان سفيد" برنده نخل طلا شد



HTML clipboard

ميشائيل هانكه، كارگردان اتريشي فيلم "روبان سفيد" برنده نخل طلا شد

شصت و دومين دوره جشنواره فيلم كن با اعلام نام فيلم "روبان سفيد" ساخته ميشائيل هانكه، كارگردان اتريشي به عنوان برنده نخل طلاي امسال، پايان يافت.

ميشائيل هانكه در حالي برنده مهمترين جايزه اين جشنواره شد كه تازه ترين آثار تعدادي از برندگان دوره هاي پيشين همچون لارس فون ترير، كوئنتين تارانتينو، جين كمپيون، پدرو آلمودوار و كن لوچ در بخش مسابقه حضور داشتند.

هانكه پيشتر با ساخت فيلمهايي چون معلم پيانو و پنهان اعتبار خود را سينماي جهان تثبيت كرده بود. روبان سفيد كه به صورت سياه و سفيد فيلمبرداري شده، داستانش در فضاي غمبار روستايي آلماني در زمان جنگ جهاني اول مي گذرد.

در مجموع بيست فيلم در بخش مسابقه براي به دست آوردن نخل طلا به در رقابت بودند.

جايزه بهترين بازگر مرد به كريستوفر والتس رسيد كه در نقش يك افسر نازي در فيلم حرامزاده هاي بي شرف ساخته كوئنتين تارانتينو بازي كرده بود و شارلوت گينزبورگ بازيگر فيلم آنارشيست ساخته لارس فون ترير كارگردان دانماركي برنده جايزه بهترين بازيگر زن شد.

در اين دوره جايزه بهترين كارگرداني به بريانته مندوزا از فيليپين براي كاگرداني فيلم كياناتا رسيد.

آلن رنه كارگردان كهنه كار فرانسوي و از پيشگامان موج نوي فرانسه جايزه ويژه را بدست آورد.

آندرا آرنولد، كارگردان بريتانيايي كه پيشتر در جشنواره فيلم كن جايزه برده بود، در اين دوره براي فيلم آكواريوم جايزه هيئت داوران از آن خود كرد.

سال گذشته فيلم فرانسوي كلاس درس ساخته لوران كانته برنده نخل طلا شد.

سهم سينماي ايران از كن

همچنين پيشتر اعلام شده بود كه فيلم كسي از گربه‌هاي ايراني خبر نداره ساخته بهمن قبادي،كارگردان ايراني جايزه ويژه بخش "نوعي نگاه" را در شصت و دومين دوره فستيوال بين‌المللي كن برنده شد.

اين فيلم داستاني مستندگونه دارد و به دردسرهاي گروه‌هاي فعال در "موسيقي زيرزميني" در ايران مي‌پردازد.

در فيلم دختر و پسر جواني براي تشكيل يك گروه موسيقي زيرزميني، اجراي كارهاي خود، خروج از كشور به قصد برگزاري كنسرت، به هر دري مي‌زنند اما سرانجام به خاطر موانع فراوان شكست مي‌خورند.

بزرگترين دستاورد سينماي ايران در اين جشنواره به سال 1997 باز مي گردد كه در آن دوره طعم گيلاس ساخته عباس كيارستمي برنده نخل طلا شد.

۱۳۸۸ خرداد ۳, یکشنبه

Drag Me to Hell

HTML clipboard

Drag Me to Hell

کریستین فردی جاه طلب وبا آرزو های بزرگ است و با نامزدش زندگی خوبی دارد. تا اینکه او به دلیل اینکه زنی نمیتواند اقساط وام منزلش را پرداخت کند وی از طرف شرکت مامور تا خانه را به نفع شرکت مصادره کند . صاحب خانه که فردی عجیب بوده است کریستینرا نفرین میکندو از آن پس زندگی او دچار مشکلات فراوانی می شود و زندگی اش پر می شود از عذاب هایی که موجودات شیطانی به او وارد میکنند. اکنون او سعی می کند تا به هر شکل ممکن این نفرین را باطل کند در غیر این صورت ..............

نام فیلم Drag Me to Hell
سبک فیلم Thriller, Supernatural
سازنده Universal Pictures
کارگردان Sam Raimi

بازیگران Jessica Lucas ,Christine Brown ,Alison Lohman Stephanie, Justin Long Clay
تاریخ نمایش 5/29/2009




۱۳۸۸ اردیبهشت ۳۰, چهارشنبه

اکران درباره الی در خرداد ماه


HTML clipboard

پوستر "درباه الی " در گروه سینمائی آفریقا نصب شد.

به نظر می‌رسد که فیلم در زمان اعلام شده، یعنی نیمه‌های خرداد ماه اکران خواهد شد.


برگرفته از وبلاگ محمود رضوی (مجری طرح)

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

بعد از سرود یار دبستانی این بار نوبت به سرود ای ایران رسید

HTML clipboardHTML clipboard

بعد از سرود یار دبستانی این بار نوبت به سرود ای ایران رسید

یه کمی درباره مکس پین

New Page 3

فيلم مكس پين ( پليس افسرده) MAXPAYNE

TML clipboard
HTML clipboard

محصول 2008 آمريکا ،

حتما شما هم بازي کامپيوتري مکس پين را به خاطر داريد ، مکس پين از زيباترين و پرطرفدارترين بازي هاي کامپيوتري است که در سراسر دنيا طرفداران خاص خود را دارد . پس از موفقيت اين بازي کامپيوتري ،‌ سينماگران تصميم گرفتند تا فيلم اين بازي کامپيوتري را هم بسازند .

مشخصات فيلم

کارگردان : John Moore

نویسنده : Beau Thorne . Sam Lake

بازیگران : Mark Wahlberg ... Max Payne Mila Kunis

Mona Sax Beau Bridges ... BB Hensley Chris O'Donnell ... Jason Colvin

محصول سال : 2008

مدت : 100 دقیقه

ژانر : اکشن

درجه سنی : PG-13

محوریت فیلم : / توطئه/ پلیس ماهر / ساخته شده براساس بازی ویدیویی

مکس پین مامور اداره پلیس هست که در جریان یک توطئه , همسر و فرزندش کشته می شوند و وی نیز به نوعی دچار عذاب وجدان و خشم می شود و بنابراین سعی دارد تا به هر قیمتی که شده قاتلان را پیدا کند و انتقام همسرش را بگیرد و...

جمله قصار و به یاد ماندنی مکس پین ( بازی ) : (they were all dead) برف سنگینی می بارد , تلفن خانه زنگ می زند اتاق خواب بچه خونی هست . این صحنه یکی از بیاد ماندنی ترین صحنه ی تاریخ بازی های رایانه ای بود که در بدو شروع بازی " مکس پین " با آن مواجه می شدید و شدیدا بر روی شما تاثیر می گذاشت . صدای گرم و توام با بی روحی مکس پین و شخصیتی دیوانه که به مرحله ای از جنون رسیده بود که خودش را بین دو دنیا که هر دو کابوس وار بودند می دید یکی از معدود شخصیت های دنیای بازی بود که بازی کننده را وارد دنیای مخوف خودش می کرد . اما به نظر می رسد این دنیا در بازی بسیار تاثیر گذارتر باشد تا فیلم ! .

اکشن فیلم سریع و پر برخورد است و در بعضی صحنه ها مکس پین هر کسی را که در جلوی چشمش باشد می زند ! جلوه های ویژه فیلم هم قابل قبول است . " جان مور " کارگردان این فیلم که فیلمهایی نظیر " پشت خطوط دشمن " و " پرواز ققنوس " را کارگردانی کرده است در جایی گفته بود که این فیلم را بیشتر سعی می کند به شکلی بسازد که طرفداران را راضی کند.

توضیخات بیشتر

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

مجیدی محمدرسول الله را جلوی دوربین می برد


مجید مجیدی در تدارک تولید پروژه بزرگ «حضرت محمد (ص)» در قالب فیلم ـ مجموعه با حضور بازیگران ایرانی و بین‌المللی است.

به گزارش مهر، مجیدی که از مهمترین چهره‌های سینمای ایران در مجامع سینمایی جهان است و با فیلم‌های سینمایی «بچه‌های آسمان» و «آواز گنجشک‌ها» نامزدی اسکار و بردن جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را تجربه کرده، در تازه‌ترین پروژه خود قصد دارد فیلم ـ مجموعه «حضرت محمد (ص)» را بسازد.

وی از چندی پیش تحقیقات این پروژه را آغاز و برای دیدن لوکیشن‌ها به کشورهای مختلف سفر کرده است. مجیدی در تجربه جدید خود می‌خواهد علاوه بر استفاده از بازیگران ایرانی از بازیگران بین‌المللی هم بهره ببرد. ضمن اینکه لوکیشن فقط ایران نیست و قرار است این فیلم ـ مجموعه در کشورهای مختلف فیلمبرداری شود.

مجیدی در این پروژه به زندگی پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) از زمان کودکی تا قبل از بعثت می‌پردازد و گفته می‌شود آنچه در نهایت به عنوان فیلم ـ مجموعه «حضرت محمد (ص)» در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، قابل رقابت با لمحمد رسول‌الله» مصطفی عقاد است که تنها فیلم قابل توجه درباره زندگی پیامبر اسلام است.


فيلم كسي از گربه هاي ايراني خبر ندارد در فستيوال فيلم كن


HTML clipboard

تصاويري از گروه فيلم كسي از گربه هاي ايراني خبر ندارد در فستيوال فيلم كن




HTML clipboard

شصت و دومين فستيوال بين المللي فيلم كن چهارشنبه شب در فرانسه آغاز به كار كرد.

52 فيلم بلند و كوتاه در اين دوره از جشنواره در بخشهاي مختلف با يكديگر به رقابت مي پردازند كه از اين تعداد، 20 فيلم در بخش اصلي و 20 فيلم نيز در بخش "نوعي نگاه" به نمايش در خواهد آمد.

نخل طلاي كن، بالاترين جايزه اين جشنواره به شمار مي رود.

امسال نوري بيلگه جيلان كارگردان مشهور تركيه در هيأت داوران اين فستيوال حضور دارد.

از ايران نيز فيلم "كسي از گربه هاي ايراني خبر ندارد" به كارگرداني بهمن قبادي در بخش نوعي نگاه حضور دارد.

قبادي به همراه نگار شقاقي، حامد بهداد و اشكان كوشانژاد در اين فستيوال حضور يافته است.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

رقص اصیل ایرانی قاجار



"رقص ایرانی قاجار"

امین حیایی و نیکی کریمی




رقص نیکی کریمی و امین
حیائی در شام عروسی

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

شب هایی در رودانته


New Page 1

شب هايي در رودانته

Nights in Rodanthe

فیلمی مناسب در ژانر درام و عاشقانه با بازی ریچارد جر و دیان لین

آدرین ویلیس زن میانسالی است که بخاطر یک بحران در زندگی اش به تنهایی به مهمانخانه یکی از دوستانش در شهر کوچک و ساحلی رودانته در کارولینای شماتلی آمده تا آخر هفته را در آنجا سپری کند . او امید دارد که در این محیط بتواند با آرامش بر روی مشکلات و کشمکش های اطراف زندگی اش فکر کند : بر روی رفتار شوهر خودرایش و دختر نوجوان سرکشش که با تمام نظرات او مخالف است و اینکه آیا باید به این ازدواج ناموفقش ادامه دهد .

در همین زمان مهمانی به اسم دکتر پل فلانر به مهمانخانه وارد می شود که تنها مسافر آنجاست و او نیز بخاطر یک بحران در زندگی اش به آنجا پناه آورده است : او با پسرش یک اختلاف دارد . بتدریج این دو نفر با هم بیشتر آشنا می شوند و با هم احساس راحتی می کنند تا اینکه عشقی بینشان شکل می گیرد که...

این فیلم دومین همکاری دو بازیگر سینمای هالیوود Richard gere و diane lane پس از فیلم unfaithful می باشد از دیگر بازیگران فیلم می توان به james franco بازیگر سری فیلم های مرد عنکبوتی و فیلم جدید pineapple express اشاره کرد.


بازی های درخشان بازیگران اثر به خصوص دو بازیگر اصلی بسیار تحسین آمیز می باشد و دیگر نکات قوت فیلم عبارتند از عاشقانه بودن که تازگی ها کم در هالیوود پیدا می شود و دیگری صحنه آرایی و لوکیشن های زیبا.

تاریخ اکران : 26 سپتامبر 2008
استدیو : Warner Bros. Pictures
کارگردان : George C. Wolfe
نویسنده : Ann Peacock, John Romano
بازیگران : Richard Gere, Diane Lane, Scott Glenn, Christopher Meloni, Viola Davis, James Franco, Mae Whitman, Pablo Schreiber
سایت رسمی : Nights in Rodanthe
نوع فیلم : درام ، رمانتیک
رده سنی : PG-13
مدت 97 دقیقه

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

نظرسنجی زیباترین زن جهان

New Page 2

آنجلینا جولی زیباتر است یا کارلا برونی؟

در نتیجه نظرسنجی که اخیراً توسط مجله Vanity Fair انجام شد، "آنجلینا جولی" بعنوان زیباترین زن جهان برگزیده شد.

58%خوانندگان این مجله از بین 19 نفر از بانوان زیبای جهان، به این بازیگر آمریکایی رای دادند.

در عین حال دومین نفر "ژیزل بوندهن" مدل برازیلیایی با 9%

سومین نفر "هالی بری" بازیگر آمریکایی با 4% آرا انتخاب شد

بازیگران "جنیفر کونلی"، "اسکارلت یوهانسون"، "پنلوپه کروز"، "بار رافائلی" مدل و "رانیا" ملکه اردن هر یک 3% آرای خوانندگان را به خود اختصاص دادند.

"ناتالیا وادیانووا" بود که بعنوان مدل کار می کند و 2% رای آورد.

جالب توجه این است که کمتر از 1% خوانندگان "کارلا برونی-سارکوزی" بانوی اول فرانسه را انتخاب کردند.

در چنین نظرسنجی هایی به کرات "آنجلینا جولی" در صدر قرار گرفته است. او در سال 2008 گرانترین بازیگر اعلام شد.





۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

گمشدگان نام سريال درامي است كه از سپتامبر 2004 از شبكه تلويزيوني اي‌.بي‌.سي آمريكا پخش مي‌شود.





New Page 1

گمشدگان نام سريال درامي است كه از سپتامبر 2004 از شبكه تلويزيوني اي‌.بي‌.سي آمريكا پخش مي‌شود.

لوكيشن اين مجموعه تلويزيوني در شهر اواهو ايالت هاوايي است و تا به حال سه فصل از آن پخش شده است كه در مجموع شامل 69 اپيزود مي‌شود.

جي‌جي آبرامز، ديمون ليندلوف و جفري ليبر خالقان اين سريال هستند و موسيقي آن نيز توسط مايكل جكينو تنظيم شده است. اين مجموعه به دليل تعدد هنرپيشگان و لوكيشن خاص آن از جمله پرهزينه‌ترين سريال‌هاي تلويزيوني بوده است.

گرچه راه‌اندازي سريال‌ها و وبلاگ‌هاي علاقه‌مندان سريال‌هاي تلويزيوني امري عادي در دنياي اينترنت محسوب مي‌شود، اما آمار نشان مي‌دهد كه اين مجموعه با در نظر گرفتن گره‌هاي بي‌شمار در داستان و ارجاعات متعدد علمي، ادبي، هنري در صدر اين مقوله قرار دارد و حتي روزنامه‌هاي معتبر واشنگتن پست و يواس‌اي تودي همزمان با پخش فصل دوم اين سريال اقدام به راه‌اندازي وبلاگ‌هاي ويژه براي علاقه‌مندان كرده‌اند كه نشان از تعدد علاقه‌مندان به اين سريال در نقاط مختلف جهان دارد. از سوي ديگر علي‌رغم گذشت مدت زمان اندكي از زمان پخش اين سريال، شاهد ارجاع به آن در مجموعه‌هاي تلويزيوني، كتاب‌هاي كميك و آلبوم‌هاي موسيقي هستيم.

تقريباً تمام كساني كه سريال تلويزيوني گمشدگان را دنبال مي‌كنند تئوري‌هايي را در مورد روند كلي داستان و آنچه كه در جزيره مي‌گذرد داشته‌اند و اين حتي شامل برخي از هنرپيشه‌هاي اين سريال هم مي‌شود اما دليل اينكه هيچ‌كدام از اين تئوري‌ها فراگير نبوده و در عين توضيح برخي رخدادها غيرقابل استناد به نظر مي‌رسند مي‌تواند اين باشد كه نويسندگان اين مجموعه تلويزيوني پرماجرا از همان ابتدا و از «پيلوت» سريال، برنامه‌ريزي براي ثانيه به ثانيه اين سريال داشته‌اند.

كارلتون كوز نويسنده و يكي از تهيه‌كنندگان اين سريال مي‌گويد: ما از همان ابتدا دليل حضور خرس قطبي، منبع پيام راديويي، يادداشتي كه ساير در دست داشت و علت سقوط هواپيما را در نظر داشتيم و تمامي اين دلايل را در نگارش اپيزودهاي اين سريال در نظر گرفتيم. البته زمان افشاي اين دلايل براي ما مشخص نبود و اصلاً مطمئن نبويم كه بخواهيم همه آنها را به شكل شفاف افشا كنيم.

لويد براون تهيه‌كننده مشهور شبكه ‌اي‌بي‌سي عليرغم خواست مايكل ايزنر و باب‌ايگر – مديران ارشد شبكه- بودجه لازم براي ساخت پيلوت و چند اپيزود ابتدايي را تاييد كرد. براون در مورد اين تصميم شجاعانه اظهار داشت: ما متوجه شديم كه اگر در ابتداي راه بتوانيم بودجه زيادي براي اين سريال بگيريم مي‌توانيم با اطمينان به راهمان ادامه دهيم و مديران شبكه روند كار را متوقف نمي‌كنند هر چند كه ديگر آن را نپسندند.

رويكرد داستان به اسطوره‌ها و افسانه‌ها در پيلوت تا حدي مشخص بود ولي شايد منصفانه نباشد كه ميزان اين رويكرد را كاملاً در پيلوت واضح تلقي كنيم و نشانه‌ها در پيلوت نمي‌توانند مسير دقيق سريال را در آينده مشخص كنند.

اما در شرايطي كه نمي‌توانيم تئوري دقيقي را درباره خط سير داستان تعيين كنيم، شايد وجود برخي نشانه‌ها در قالب كلي داستان بتواند تا حدي به ما كمك كند. معمولاً در فيلمها ،كتابها و برنامه‌هاي تلويزيوني موضوعات خاصي در كل مدت زمان برنامه و يا كتاب دنبال مي‌شود.

براي مثال سري فيلم اسپايدرمن درباره جواني است كه حس خشم و نگراني‌اش در مقابل حس مسئوليت در مواجهه با چند شخصيت منفي قرار گرفته است و يا كتاب در قلب تاريكي درباره خط باريك مابين تمدن و بربريت است. اما سريال گمشدگان هيچ خط سير مشخصي را در داستان هر اپيزود دنبال نمي‌كند. در عوض داستان را مجموعه‌اي از موضوعات و محورهاي مختلف تشكيل مي‌دهد كه در پاره‌اي از اوقات با يكديگر تداخل دارند.

اين تداخل‌ها به دفعات گره‌هاي موضوعي را در سريال تشكيل داده‌اند كه موجب ايجاد هيجان و تنش در بيننده‌ها شده است. اما بدون اينكه بخواهيم به اين گره‌هاي بي‌شمار سريال اشاره كنيم، نگاهي به كل داستان اين سريال داريم. حادثه آغازين سريال خشن و ناگهاني است: هواپيماي خطوط هوايي اوشنيك منفجر مي‌شود و گروهي از مسافران كه بازماندگان اين حادثه هستند در جزيره‌اي گرفتار مي‌شوند و ارتباط آنها با ساير نقاط جهان قطع مي‌شود.

در بين اين بازماندگان و يا به عبارت بهتر گمشدگان افرادي از ملل مختلف (نيجريه‌اي، كره‌اي، استراليايي، اسكاتلندي، آمريكايي و عراقي) تشكيل مي‌دهند. اين گروه در عين حال كه براي يافتن راهي به منظور ادامه زندگي در كنار يكديگر تلاش مي‌كنند به دقت رفتار هم را زير نظر دارند و وجود حس عدم اطمينان تاكيدي بر لزوم انتخاب يك رهبر در بين آنهاست اما به محض قبول شرايط جديد در جزيره، بازماندگان مورد حمله قرار مي‌گيرند. اين حملات از يك‌سو توسط يك موجود نامريي (هيولايي به شكل دود) در مكانهاي غيرقابل پيش‌بيني صورت مي‌گيرد. در كنار آن برخي حملات نيز توسط حيواناتي است كه از لحاظ جانورشناسي نبايد در اين جزيره باشند.

در كنار اين حملات يك نفوذي (اتان) در بين بازماندگان شناسايي مي‌شود و پس از آن همه با ديده شك و ترديد به هم نگاه مي‌كنند و حتي در مواردي اقدام به شكنجه يكديگر مي‌كنند تا از هويت حقيقي هم مطلع شوند. تلاشهاي بازماندگان براي ارتباط با دنياي خارج به دفعات ناكام مي‌ماند.

ستون دودي كه توسط يكي از ساكنان جزيره (دانيل) ايجاد شده به اشتباه تهديدي براي يك حمله بزرگ تلقي مي‌شود اما حمله واقعي اندكي بعد رخ مي‌دهد. در اين ميان عده‌اي از بازماندگان در درگيري كشته مي‌شوند و برخي نيز در حين كمك به ديگران آسيب مي‌بينند. اما دشمنان اصلي اين گروه، ديگران (others) هستند كه در چند مرحله تعدادي از بچه‌ها و بزرگسالان را مي‌ربايند و در اين ميان از يكي از بازماندگان به عنوان عنصر جديد نفوذي استفاده مي‌كنند و حتي او را مجبور به قتل دو تن از بازماندگان مي‌كنند.

در همين حال شبكه‌اي از تأسيسات زيرزميني در جزيره كشف مي‌شود كه امكانات بازماندگان را براي ادامه زندگي به نحو قابل توجهي افزايش مي‌دهد اما اين شرايط جديد موجب افزايش درگيريها بين بازماندگان مي‌شود و در مقاطع مختلف شاهد تلاش آنها براي مسموم كردن يكديگر، سرقت اموال و انتقام‌جويي هستيم.

حملات «ديگران» و آشفتگي در بين بازماندگان باعث تغيير ديدگاه برخي از آنها نسبت به مسائل مهم شده است. براي مثال ديد جك نسبت به زندگي و جان لاك نسبت به سرنوشت كاملاً در جزيره متحول مي‌شود و حتي نفرات اصلي بازماندگان به هنگام اسارت در پايگاه ديگران از زبان سردسته آنها (بن) مي‌شنود كه ديگران به واقع انسانهاي خوبي هستند.

اما به نظر برخي از انديشمندان شايد اين داستان مبهم ولي تا حدي آشنا به نظر برسد چرا كه مي‌تواند تعبير ديگري از سياست خارجي آمريكا پس از حادثه 11 سپتامبر و حمله به برجهاي دوقلو باشد، از انفجار هواپيماها در آسمان آبي شهر نيويورك تا اعتماد گروهي از مردم وحشت‌زده به يك شخصيت رهبرگونه و يا رواج بي‌اعتمادي در بين مردم هراسان و اتخاذ تدابير جديد امنيتي در بين آنها براي تأمين امنيت كه البته با توجيه وجود يك گروه تروريستي زيرزميني به نام القاعده و انجام حملات تروريستي در اسپانيا، بالي، انگلستان و 110 نقطه ديگر در نقاط مختلف جهان صورت گرفته است و البته سران اين گروه به گروگانهاي غربي خود مي‌گويند كه انسانهاي خوبي هستند.

همچون سريال گمشدگان، گروهي از مردم جهان كه خود را در معرض حملات مي‌بينند، مركب از اقوام و تيره‌هاي گوناگون در شهرهاي مهاجرنشيني چون لندن و نيويورك هستند كه در بين خودشان به دنبال افرادي هستند كه در واقع يكي از ديگران است، افرادي چون جان واكر لينت، آمريكايي عضو طالبان و يا ريچارد ريد بمب‌گذار انگليسي.

با كمبود اطلاعات دقيق در مورد افرادي از اين دست و تاكيد رهبران آمريكا بر دفع تهديدهاي احتمالي، تئوري توطئه در آمريكا فزوني مي‌گيرد و شك و ترديد سايه سنگيني بر زندگي عادي مردم وحشت زده مي‌اندازد و موجب به وجود آمدن نظريه‌اي تازه مي‌شود كه تنها مبتني بر مداركي غلو شده و در پاره‌اي موارد متناقض هستند.

اگر شما اندكي حافظه تاريخي داشته باشيد، به خاطر مي‌آوريد كه دونالد رامسفلد وزير اسبق دفاع آمريكا سازماني تحت عنوان گروه عملياتي پيش دستانه و پيشگيري را در سال 2002 تشكيل داد تا اطلاعاتي را براي آمادگي طرحهاي آينده سياست خارجي دولت بوش گردآوري كند كه حتي بتواند يافته‌هاي آژانسهاي اطلاعاتي ديگر را به چالش بكشد. ويليام آركين تحليل‌گر دفاعي روزنامه لس‌آنجلس تايمز در مقاله‌اي اشاره كرد كه مأموريت واقعي اين سازمان ايجاد واكنشهايي از سوي گروههاي تروريستي بوده تا در پي آن نظاميان آمريكايي بتوانند حملاتي را به اين گروهها داشته باشند.

اين اقدام پنتاگون را بايد در كنار اين واقعيت گذاشت كه از اوايل دوران رياست جمهوري جرج بوش سازمان امنيت ملي آمريكا مبادرت به عملياتهاي نظارتي غيرقاني در مورد شهروندان آمريكايي مي‌كرده است و مكالمات تلفني و اطلاعات تبادل شده كامپيوتري آنها را تحت نظر داشته است و در يك كلام نوعي دولت در سايه در واشنگتن به وجود آمده است. در واقع تمامي مردم آمريكا همان‌گونه كه ديگران از درون پايگاههاي زيرزميني بازماندگان را زير نظر مي‌گيرند، توسط بازرسان سازمان امنيت ملي آمريكا تحت نظر هستند.